Saturday, March 12, 2011

kalau orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh??

ha! title entry aku kali ni sungguh amat sanggat penting bagi aku.
kenapa ek syuhada??

sebelum aku cerita kat korang, meh aku kasi korang tenggok satu pic ni



tadaa!!

mesti korang eran kan apasal aku excited sangat dengan satu gmba bese cam ni.
sebenarnya ni 1st pic yg aku edit sndri. aku dah lama nk buat menda alah ni sendri. aku ad sorang tokey yg hebat gile la bab2 edit gamba ni. aku try suh dye ajar. tapi xberjaya.
kenapa?
dye punya bzy rendah ckit dari kerja PM aku cakap lu. pnya lah bzy.

dah lebih lapan puluh lapan kali aku mintak dye software PHOTOSCAPE . kalu korang dengar sure dah berbulu telinga korang la.
last last dengan guna kepintaran aku yg ciput (cikit) ni, aku pn bukak la utube.

searching punya searching last2 jmpe la video care ajar nak download photoscape ni.





dengan menggunakan 2 tangan aku yg teramat kreatif ni aku pon trus la edit mengedit.

tu kat atas tu la hasilnya. amacam?? ok ke ko??

***************************************
kalau orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh??

aku ni sbenarnya ada satu penyakit yg kronik. nak tau apa?

aku ni kurang nk percaya pada diri sndri. aku slalu give up bila buat kerja wlaupon kerja senang gile macam kenyek semut guna siku je

tapi apa yg buat aku buang perasaan give up aku tu senang je. aku melalak kuat2 sambil sebut

"kalau orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh??"

amacam? ada macam orang gila x?
ah! aku peduli apa. ni hidup aku kan. aku nk menalak ke nak belari macam budak2 ke korang peduli buat pe. kalu jeles join la skali.

**********************************

masa akhir tahun form 4 dulu, aku ada masalah. masalah tu lebih kurang macam masalah dunia la. apa lagi kan? gaduh dengan BFF la

time tu time exam akhir tahun. aku ni kalau exam suka meniru. he he he.
korang jangan tiru perangai aku k. merbahaya!! memakan diri tau!!

makan diri??macam mana tu?
ha! time exam tu aku terGADUH dengan member aku. hapa lagi. mati kutu la aku. aku langsung xleh nak tido. asyik pikir " aku nak tiru sapa time sejarah??time addmath??time bi??adoy!!aku benci hidup"

parah kan? ha ha ha.. bila ingat balik macam sengal la pulak. bukan nak pergi bukak buku ke hapa ke. sibok ulang soklan bodoh tu..

disebabkan tu aku down gile. result xyah cite la. hancusss!! time abis exam je trus cuti akhir tahun. time tu aku penah kasi tau mak aku

"ibu, eda nak pindah skul la. xbes skul tu"

mak aku cikit punya eran tny la kan. "apasal?"

aku pon bukak la hikayat aku tu. bla bla bla bla .....

pas abis cerita je ingat ke mak aku stuju. rupanya dya xkasi. dya suh aku sabar coz cuma tinggal setahun je lagi. aku pon ikot je la.

tapi aku dah nekad abis2 dalam diri aku yg aku xkan bergantung apa2 dekat orang yg bergelar kawan dah. aku pon abskan cuti aku tu dengan study je la. pendek cerita aku ni otomatik transform jadi budak NERD!
semua pasal SPM MY LUVLY BF. then bila time exam TOV FORM5 menjelma (wah!), aku pon jawab la n cikit pon xtiru orang. sehabis nekad la konon.

bila time result keluar! hambik kau! result boombastik aku kasi! aku yg xpernah dapat lebih dari 2A dulu tetiba je dapat 7A.
yg aku xleh tahan sabar bila ad orang tuduh aku ni dah dapat kertas soklan before exam. ni semua kes puan ibu aku tu cikgu peperiksaan.

nak je aku marah dorang tu n kasi tau
"KEJADAH KO AKU DAPAT SOKLAN! USAHA SENDIRI LA DOE!"

bengang gila time tu tapi semua tu aku kasi tau dalam aty je la coz kalu aku balas camtu sure la dorang ingat aku ni belagak.
apa aku kesah??usaha aku. mesti la aku bangga abis.xkesah la orang ckap aku ni belagak ke apa ke.usaha aku bukan senang macam makan kacang derr. susah gila!!wajib la aku bangga kan??


kalu korang camne?

p/s:sory la coz bhs aku guna agak sebegini.. ni aku yg sebenar. so, masyarakat yg open minded amat dialu2kan disini..he he he =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...