Friday, March 11, 2011

memory dulu dulu

Malam ni tetiba je aku ada mood nk update blog aku ni. sebelum ni hampeh la kalu nk update. dh cik MALAS duk menempek je kat aku ni 24jam…adoyy la. camne nak update kan. susah beb nak berpisah dengan cik MALAS ni.syg sangat dah dia ni kat aku. tapi for sure korang pon ada bela cik camgini kt diri korang kan. xyah nak tipu pn.

sapa stuju cepat angkat keyboard korang. ha ha ha =)

dah dah. stop merapu banyak2.

***********************************************

tadi lepas aku bangun tido je trus aku pergi on9 pesbuk aku. sibuk dorang riuh2 pasal tsunami. teruk kot tsunami kali ni melanda jepon. bayangkan je la, negara termaju macam tu pon xsempat nak dapat warning tentang kedatangan tsunami. ni kan negara kita yg kalau korang perasan la.

korang try bukak peta dunia je mesti korang susah nak nampak negara kita. apa xnya negara kita paling senang nak lukis. just letak titik (.) then tulis kat tepi MALAYSIA. he he he.

tapi walaupun negara kita ni sekecik tuit camtu pon, negara kita popular tau. korang pernah dengar tak negara kita dilanda gempa bumi ke, letupan gunung berapi ke. xkan? ha! sebab samua ni lah aku sesangat bangga jadi ANAK MALAYSIA.

tapi tadi hati aku agak goyah cikit la. aku ada dengar astro awani cakap sabah mungkin akan dilanda tsunami jugak. mintak jauh la semua tu. xsanggup aku nak tengok dorang kene timpa bala camtu.

***********************************************

tadi ada lah sorang tcer yg aku kamcing abis tulis kat wall aku, "EDA,JANGAN PERGI DEKAT PANTAI". macam tau tau je tcer aku sorng ni. coz malam kol 8.30 tadi cik awek abang aku ajak pergi round round terengganu ni. kalau korang nak tahu, aku nama je duk kat terengganu ni bertahun tahun tapi kalau korang sebut je nama tempat yang unik2 sure aku blurr abis la. senget gle kot. ok, sambung balik cerita.

cik awek abang aku tu ajak la makan2 dulu. perut lapar wajib la isi derr. kan ada yg menalak mintak isi pluss nyanyi lagu amy search. pas dah abs makan tu kteorang pergi la pantai batu buruk.

cik awek abang aku ni ada hangkut skali member2 dia yg dari luar. xsilap aku 2orang budak johor, 2orang budak terengganu (termasuk cik awek abg aku tu la), 1orang dari melaka. pluss aku sorang kira 6orang la semua tu. padat jugak la dalam kereta dye tu.macam sardin cap ayam dalam tin .

sampai je kat pantai sana,aku tengok bukan main lagi kuat ombak. tetiba teringat pesanan tcer aku tu. seram sejuk jugak la. nasib baik nothing happend.kami tetap memberanikan diri main jugak. tapi dari jauh je la

bercakap pasal ombak, aku teringat satu kisah sal aku ngan (dengan) geng aku 2 orang

*************************

time tu aku 3orang form 1. aku ingat lagi time tu hari AHAD pas abis skolah. kenapa aku teramat ingat? sure la ada kisah disebalik tu.

masa tu bulan sukan la kat skolah aku. aku 3 orang ni kene dipaksa rela masuk kawad kaki.



pic from google

ni bukan kiteorang. aku saja letak. mana tau ada yg xkenal kawad kaki tu apa kn.

aku 3orang ni memang liat gile la nak pergi latihan. mmg la malas. kawad tengah cik matahari duk terpacak elok atas kepala. panas gile der.

disebabkan kiteorang time tu nakal punya la tahap gila. tapi tak la gila lagi tau. kiteorang pon pikir2 dari join latihan yg ntah pape skali tu baik kteorang enjoy kan. so, kiteorg singgah la kat rumah nenek ain (one of my member). rumah tu dah lama ditinggalkan n dekat dengan skolah aku. seram jugak la. tapi apa guwa kisah kan. stakat nak tumpang tukar baju dengan sembahyang je kot. pas tukar baju je shima (another member aku) kasi cadangan baik punye

"apa kata kita pergi lepak kat pantai ",,shima

"cun jugak idea tu. aku p malas nak pergi kawad tu. panas la",,aku

"ok, set la. jom sembahyang asar dulu then kte gerak",,shima

shima kira paling alim la antara kiteorang coz dye dak (budak) aliran arab. tapi disebabkan dye dapat member yg sengal macam aku ni, aku jawab la
"nanti la sembahyang.time balik la. awal lagi ni."

oh lupa nak kasi tau. blakang skolah aku tu ada pantai. tempat aku ngan member aku lepak la tu. dulu je la. skarang dah alim dah.

*******************************************

then, kiteorang pon singgah la dulu kat kedai runcit depan rumah tu. borong abis macam orang nak lari dari rumah.bukan apa. bekalan makanan mana tau tetiba perut nyanyi lagu m.nasir pulak ke. xke naye nak cari makanan.

pas abs beli, trus gerak pergi pantai. sampai kat pantai je, muka sorang2 excited gile macam xpernah jumpa pantai. tapi aku ngan ain je yg berani mati la konon nak main air coz time tu shima xpakai baju sukan. dye pakai baju skolah yg berkain biru tu je.

main punya main tetiba je ombak mari xkasi salam xkasi hellow, terus sambar
kiteorang. time tu sedang molek (timing elok la) ain ngan aku basah abis.

adat kiteorang sebelum main air pantai, kiteorang akan letak semua barang yg ada dalam poket baju ni atas pasir skali dengan kasut la. konon takut kena air la bila main tu. aku letak la handset aku ngan barang2 lain kat atas pasir tu. hapa lagi, hanyut la barang kiteorang tu. shima baik punya member, selamat kan diri dye je. lari pergi atas cikit. bukan nak tolong kiteorang.

sengal punya member!!

aku ngan ain menempik (melaung) puas ati coz kasut ilang pluss handset aku skali. dup dap dup dap time tu xsah kire la. cikit lagi nak tercabut jantung.jantung aku time tu ala2 tengah main ROLLER COSTER kat genting tu. sesape yg pernah main sure tau la kehebatan penangan rasa dye tu. kaw kaw beb!!

cube korang bayang. apa aku nak kasi tau mak aku bila balik skolah je kasut xada n handset hilang. dengan basah abis baju. xkan nak kasi tau

"ibu, kasut orang kena rembat di kucing kat kantin skolah dan handset orang kene curik"
mati hidup balik pon mak aku x percaya punya lah. dapat cop sirim tapak tangan kat muka ada lah

pastu tetiba aku nampak kasut aku datang balik coz ombak tolak balik. handset pulak terkepit kat celah kayu besar gedabak!



pic from google

lebih kurang besar ni la. kasut sebelah lagi pon tersepit bawah kayu ni. dengan kudrat ketakutan aku tu dengan selamber badak aku tolak kayu ni. ain dengan shima melopong tengok. dalam hati dorang sure berkata2 "sejak bila si eda ni bretukar jadi incredble hulk?"

************************************

sengal gila time tu. dan yang aku xtahan shima la. sesuka hati dye je sound aku ngan ain. dah la xtolong sikit pon. ada ke dye cakap

" tu lah korang, bala menimpa. gatal sangat nak skip smbahyang. kan dah kena tu. cepat gila korang kena"

cis, bongek tol la minah ni. dah sah sah tu cadangan lu awal2 kan. tolong la ckit ke. tapi aku ngan ain senyap je sepanjang nak balik ke rumah nenek ain tu. nak argue apa2 pon memang kteorang tau salah kteorang duk mengatal tinggal barang camgitu je

*********************************

sampai je kat rumah tu, aku trus belari masuk toilet nak ambik air sembahyang. pas tu cari baju sembahyang pulak. aku mana la tau baju sembahyang kat mana kan. so aku suruh la ain carikan. dengan slumber dye jawab, "cari je kat bilik blakang tu "

aku ngan shima time tu terkejut dan pandang muka sorang2. mana xnya. bilik tu elok ckit dari bilik mayat. takut xsah kira la. pluss aku baru form 1.

dengan memberanikan diri kteorang masuk jugak. pas capai je kain yg agak2 kale (warna) putih tu then trus bla. sembahyang kat ruang tamu. aku selamat coz cukup sepasang baju smbahyang aku capai. yg aku xtahan si shima. ada ke patut dye pergi capai kain bungkus mayat. mula2 ingt kan kain yg xsempat nak jahit. pastu pikir balik bukan ada orang duduk pon rumah tu. hapa lagi. belari la sorang2 pergi depan n peluk sesama sendiri.

ok, lepas dah gilir2 sembahyang sama2 pakat cek barang2. handset aku dah hancur dah. abis la aku.sure kene tibai baik punya lah di mak aku. sah sah handset 1st aku tu.

***********************************

pas siap semua, pikir2 balik baik pergi jugak latihan tu. dari kena denda esok lagi teruk. selisih je kat kedai runcit yg kteorang sempat singgah tadi tu, mak cik jual tu fire cun gile la kt kteorang.

"awal makcik tengok korang balik.sekejap je ke pergi pantai tu. dalam 15 minit je?"

aku time tu tengok muka ain dah blushin. tahan malu la.

tapi memang aku xleh lupa la moment time tu.dengan sorang2 muka x mumayiz lagi.

skarang ni kalau aku 3orang lepak sesame mesti teringat. then gelak kuat2 sampai xde oxigen. ha ha ha =)




p/s : doa doakan lah bia tsunami tu sesat xjumpa malaysia kita ni. sedih la aku kalau kene. sama sama lah kita doakan negara kita selamat k. hope malaysia selamat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...